marți, 23 mai 2017

Dilema dilemelor ... grădiniţa - episodul 1

          Prima dată când am trecut pe lângă o grădiniţă după ce a apărut minunea pe lume, o purtam în Marsupi şi era în stadiul de totală dependenţă de mine, aşa că m-am gândit că mai avem mult şi bine până acolo. Dar cum timpul are obiceiul de a zbura, acel mult şi bine a fost mai puţin de un an. 

          Fata mea, de la 1 an şi 5 luni merge la creşă, mai întâi la program scurt şi apoi la program lung. A fost o acomodare de durată, cu plecari în miezul zilei să recuperez maimuţica plângăcioasă de la creşă şi cu decizii şi poveşti şi ursuleţi şi iepuraşi şi multe şi mărunte.

          Dar, povestea este şi despre "Poftim, mama!", despre alinat un alt copil care plânge, despre împărţit uneori jucăriile, despre colorat, modelat plastilină, mâncat mult mai bine şi multe altele pe care nu mi le amintesc acum.

          Una peste alta, eu sunt mulţumita de creşa unde o duc pe fata mea. Evident că este loc de mai bine, dar compensăm acasă şi de când am început munca sunt foarte recunoscătoare celor care m-au sfătuit spre această variantă pentru că pot sta liniştită că este bine copilul meu şi la 4.30 o iau hrănită, odihnită şi dornică de joacă sau timp special cu mami/tati/mamaie/buni.

          Procesul alegerii, însă a fost clădit din multe nopţi nedormite în căutare de soluţii şi răsfoit netul de pe telefon. Am vizitat câteva grădiniţe particulare ce aveau grupa mini şi erau în zona noastră, am vorbit cu câţiva prieteni care au copii la creşe de stat şi am decis să încerc varianta de stat, aşadar am ales Creşa nr. 10 din Ploieşti şi a fost totul bine până acum şi sper ca şi de acum înainte. 

          Totuşi, în perioada de vară, toate creşele de stat au vacanţă, aşa că am început să mă interesez de variante alternative. 

          Prima idee a fost concediu noi plus un medical plus ceva bunici, dar pentru 7-8 săptămâni pur şi simplu nu e fezabil, aşa că am făcut o listă scurtă de grădiniţe la care am sunat şi pe care le vizitez pendelete una pe zi. Joi termin.

          Grădiniţele unde m-am interesat sunt:

  1. Centrul Educaţional TODA;
  2. Gradiniţa Sf. Spiridon;
  3. Gradiniţa Căsuţa cu Poveşti;
  4. Gradiniţa KIT;
  5. Gradiniţa Pişcoţel;
  6. Gradiniţa Ducky Duck.
          Preţurile sunt cuprinse între 6-700 şi 1100 lei pe lună, mâncarea este distribuită în sistem catering, dar asemănătoare cu cea de la creşa de stat. Ce nu îmi place este că fiind catering este transportată şi servită în vase de plastic (caserole), pe când la creşă este gătită acolo şi asta mie îmi dă mai multă încredere, dar...nu le putem avea pe toate.



          Începând cu începutul, am ajuns la primele 3 din listă ( da, va urma şi episodul doi) şi am putut face comparaţii. 

          Criteriile mele sunt: 
  • Locul din punct de vedere al siguranţei şi curăţeniei;
  • Oamenii - câtă energie pozitivă îmi transmit;
  • Dacă eu aş rămâne acolo cu plăcere ori ba.

          1. Centrul Educaţional TODA, la telefon am rămas foarte plăcut impresionată de doamna Proca, patroana care este şi educatoare sau ceva de genul şi am programat vizita chiar a doua zi. Am mers împreună cu Cătălina, imediat ce am luat-o de la creşă.

          Primul lucru care m-a indispus a fost locul, casa în care se desfăşoară activitatea grădiniţei. Cum intri în curte, te intâmpină o scară metalică ce nu pare deloc sigură. Clar, în teorie nu ar avea ce să caute pe ea, dar copii sunt copii şi se pot întâmpla multe.

          Interiorul mirosea a transpiratie şi nu era foarte bine compartimentat. Se trece prin vestiar pentru a ajunge la scările ce duc la etaj. Grupurile sanitare nu erau foarte curate şi Cătălinei nu i-a plăcut. Una peste alta, eu am tăiat-o de pe listă imediat ce am intrat în curte.

          Preţul este de 700 RON pe lună, fără transport copil şi grădiniţa se află undeva pe lângă BCR-ul din centrul Ploieştiului.

          2. Grădiniţa Sfântul Spiridon - costă în jur de 800 pe lună, inclusiv transport. Am fost să o vizitez vinerea trecută în jurul orei 14.00 - nefericită oră pentru că erau copii la somn, dar totuşi d-na Tănăsescu, patroana grădiniţei mi-a arătat locul şi mi-a povestit câte ceva.

          Din prima m-a întâmpinat o energie bună şi mi-a plăcut. Ca şi poziţionare, se află în zona de nord a Ploieştiului, dar atunci când intri în curte parcă eşti în altă lume, jucării pentru copii şi totul colorat şi frumos. 

          Grădiniţa este împărţită pe zone: de cursuri/activităţi, de masă şi de somn. Sunt maxim 11 copii într-o grupă. Au asistentă şi camera/dispensar dotată corespunzator. Toaletele micuţe aşa ca pentru copii strălucesc de curăţenie.

          Este o afacere de familie, dar pare făcută din suflet şi cu suflet. Până acum, balanţa mea înclină spre ea.

          3. Grădiniţa Căsuţa cu Poveşti, costă 1080 RON la program prelungit cu masă inclusă: MD şi Prânz tot în sistem catering şi în teorie şi transport. Se află în zona Bobâlna, pe strada Petre Negulescu, într-o casă cu etaj şi un pic de curte.

          Poate persoana care mi-a arătat grădiniţa nu era cea mai potrivită, dar nu mi-a plăcut deloc. 

          Ca şi interior este ok, curată, dar cam aici se termină aspectele pozitive pe care le-am remarcat.

         Doamna educatoare de la grupa mijlocie stătea cu ultimii doi copii pe care parinţii lor nu i-au luat încă şi în jurul orei 4.40 PM, pur şi simplu se stătea, deşi în program erau trecute activităţi recreative şi de dezvoltare personală.

          Apoi, nu mi-a plăcut că a ţipat la un baietel, poate în joacă, poate el şi-a dat seama de asta, dar nu mi-a plăcut. Problema era de ce îi zicea mamei lui "te iog" în loc de "te rog", că este băiat mare.

          Apoi a început turul grădiniţei, sala de clasă este suficient de mare, masa se ia în sala de mese, destul de micuţă, dar cu mobilier de copii şi apoi terasă şi curtea. Aici, iar m-a şocat când m-a anunţat că pe cei mici o sa îi ţină probabil doar pe terasă şi nu în curte şi ca oricum programul de afară este disputat de toţi cei 90 de copii ai grădiniţei. 

          Apoi, a mai fost discuţia despre transport, când am fost anunţată că având în vedere că îmi aduc copilă doar pentru o lună şi un pic, maxim două, e posibil să nu poată fi asigurat transportul pentru că au prioritate copii care sunt deja în grădiniţă.

          Acum, repet, poate nu am vorbit eu cu persoana cea mai în măsură să îmi prezinte grădiniţa sau poate că nu mai sunt ei foarte interesaţi să primească alţi copii, mai ales pentru o perioadă scurtă, dar mie una mi-a lăsat un gust amar şi categoric o să o tai de pe listă.

          Diseară merg la gradiniţa KIT din Malu Rosu. Mâine şi poimâine vizitez şi ultimele doua grădiniţe de pe listă şi vineri o să iau o decizie şi o să anunţ câştigătoarea la puncte :).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu